Binatang Peliharaan...

Apr 12, 2010

Mentor musim ke-4 memang gampang!!


Semalam lepak depan TB tengok progrem realiti TV yang dah masuk musim ke- 4. Gua rasa macam gampang nak terajang jerr TB bila nengok perangai manusia yang tak berubah-ubah nak kata 'Bangang' nampak gua macam biadap, nak kata 'bingai' tak baik anak orang, kalau kata 'bodoh' gua takut kenan kat anak-anak pulak, abis gua nak kata cam mana?, sudah nyerr gua beristifar jerr lah banyak-banyak bawak mengucap panjang bila nengok perangai manusia zaman sekarang yang semahunya mencari kehidupan yang kononnya boleh membawa kesenangan dimasa depan..... Tak dinafikan memang ada yang dapat tiket ekspress bleh naik cepat boleh senang cepat tapi lu agak-agak la kalau nak masuk pun buat prepare abis-abisan... dengan tak hapal lirik satu hal, pakaian makup nyah (adoi) ... yang nak menari pun ada jugak, alahai mak ooiii gua rase anak gua umur 1thn 4 bln pun teratur lagi step dia.

Mungkin ramai yang kata lantak kat dia la... suara dia, tubuh badan dia, dia punya suke la.... Adoii.. gua pun tak kesah jugak sebenarnye dah memang TB nak kan orang yang camgitu nak promte dia punya rank....tapi bab nyah nak join sekali aperr cerr? kita orang melayu dowhh... mana sifat kita yang ketimuran ni.... dah hilang habis gua rasa! sifat malu dah macam takde lagi, gua rasa lagi bermaruah kalau dia orang ni masuk Raja Lawak dari masuk Tunjuk ajar ku sifu ni... dah mengalahkan Nabil pun aderr! Aper-ape pun, ini pandangan gua... rock-rock jugak, dangdut-dangdut jugak... maruah kena jaga... kalau diri tu tak kaya kita tak heran... tapi kalau maruah pun dah tergadai, ape lagi yang tinggal...???

woiii ni dah musim ke empat la... ada lagi ke yang buat camgini! Melayu selalu Lupa...

P/s: Gua kena selalu pesan anak-anak gua, lu orang nak masuk Mentor ke ape ke! maruah mesti jaga, Jangan buat malu Keturunan... lagi elok kalau lu orang masuk akedemi Al- Quran, gua sanggup begolok begadai nak cari sifu hebat untuk lu orang semua.

Lu orang nak masuk progrem realiti yerrr! gua rembat dengan rotan sekor2... zaaazz zazz !!


4 comments:

shaffique said...

kelakar mase ade sorang mamat nk jadi protege joe flizzow.. tak bole blah la dia..haha..


http://belogbagus.blogspot.com/

Kniedaz said...

jgn kata mentor, suma yg realiti dah jadi Realiti Suma Tak Ble Blah dah..kdg2 aku yg tengok pun malu...diorang tak cermin diri sendiri kot sblm g uji bakat..tapi yg meluat, tak best pun ble masuk..poyos...

Unknown said...

bagussss.....rotan awal2 tak la kat akhirat nanti ko pulak kena rotan...

kreator said...

memang bro apa lagi yang dia orang bole buat tu dia orang rasa yang terbaik tu kalau tak baik ntah macamana rupenye ntah....