Binatang Peliharaan...

Aug 24, 2010

Penjenayah!!



Kalau Gua jadi penjenayah....
akan gua bunuh kemunafikan dalam diri gua
akan gua culik keegoaan yang lagi membangsat dalam jiwa
akan gua memfitnah syaitan yang ada dalam hati...
agar si dengki makin dibenci...agar  was-was menjadi satu

Di celah kesibukan waktu duniawi
akan gua cabul amarah diri
kan gua intai solat dan tadarus
biarkan waktu berwirit datang bertalu-talu
agar diri sabar menanti nafsi...

Zakat dan sedekah menjadi kawan
ketika musibah dan juga aman
kujinakan kuda kebakhilan...
biar gegar kocek...walau sekadar syilingan

arrhhhh... dah takde idea...
esok sajerr gua sambungkan ...
ape yang pentingg disini
hakiki adalah niattt... "nawai itu...."
lu tak baca doa niat puasa pun tak guna...puasa!!!!

esok je gua jadi penjenayah macam kat atas ni semua,....kalau sempat!!!!

Chowww!!

oleh : Sarabat

No comments: