Binatang Peliharaan...

May 6, 2010

Bisnes Segera boleh caye ke?



Mentara Guru Tanya gua ape cer... dengan bisnes internet gua...? Gua dengan muke serius lagi ganas menjawab :

"Lagi sikit hari lu tak payah susah-susah pergi jual insurans keje jadi cikgu sudah... gua saport lu atas bawah!!!" (buat muke ex-sen)

Gua tengok riak wajah Mentara Guru sengeh-sengeh sambil duduk diam kat sebelah je, mungkin ada perasaan menyampah dengan kenyataan kisah benar lagi berbau belagak dari gua, selalu bukan main soal jawab bab-bab gua nak jalan bisnes ni... Iya la ni bukan kali pertama gua bukak bisnes dari yang modal puluh2 ribu-riban sampai ke modal kecik-kecik anak ikan pun gua dah pernah try... namun kebanyakkannye hampehhh lagi melingkup kalau dapat balik modal pun dah kira besar rahmat la tu. Tapi gua aderr baca dari buku-buku yang ditulis oleh mereka-mereka yang telah berjaya dalam dunia perniagaan ni... apa yang paling penting langkah permulaan nak berniaga iaitu ape-ape pun kena berani... kalau takat nak keluar modal sikit pun nak pikir tujuh lapan malam... tak payah bisnes lerr.. rentikan buat sakit palerr otak jerr pikir!

Gua malas nak kata aperr gua dah tunjuk bukti buku bank gua kat Mentara Guru tunjuk bukti keuntungan bisnes yang terkini.... tapi takde la gua sampai nak suruh Mentara Guru berenti kerje jadi cikgu.. itu namanye kejam.. biar la dia nak jadi cikgu sampai pencen... gua pun suke tengok dia jadi cikgu.. antara kerja yang sesuai untuk kaum Hawa... dan yang mudah untuk mencari pahala topup (kalau ada anak murid tolong doakan), kalau iklas la... kalau takat jadi cikgu pasal mudah nak pinjam loan jangan buat pasal, dah takde kerja lain ke?? merosakkan masa depan negara je!!

Arrrhh gua banyak merapu.....meraban ... sampai gua lupe lak nak update akaun Maybank !! hehehhe boleh ketagih jugak login maybank2u ni rupanye yerr!! tengok duit masuk hari-hari dalam akaun bank, 74 kali login sehari pun gua tak kesah!!!

P/s: gua terlalu asyik nak tengok akaun Maybank dah macam nak update FB la pulak....!!!

1 comment:

Anonymous said...

dah alang-alang tu ape kate ko transfer seribu dua kat akaun maybank aku. at least, ade point jugak dok asyik login maybank2u tu. kan?