Binatang Peliharaan...

May 3, 2010

Mentor 4 Vs AIM 17 memang bikin panas!



Pukul 8.20 mlm semalam gua dah standby maruku sama koci taruk sebelah menanti malam kemuncak Aim yang boleh kira taraf prestij gua rase kat Malaysia ni...gua bukan arif sangat bab hiburan asal kira sedap mata memandang dan haluwa telinga bleh rase nyaman masyuk je dah kira okey la. Mentara Guru masih blom abis mengemas meja makan.... gua bukan tak nak hulur tangan tapi kira sapa lambat dia settle la .. hehehe boleh camgitu..! takde la...malam tadi jerr.. gua tak ringan-ringankan tulang, selalu gua la yang kasi clear semua tu. Malam ni gua nak senang-senangkan diri pulak.

Oh yerr! Kemuncak AIM malam tadi ade sedikit gangguan dari segi waktu siaran yang mana gua rasa ade dua siaran TB yang menjadi pilihan penonton di Malaysia ni, itu pun kalau tak ada siaran TB berbayar macam gua, kalau yang berbayar gua malas nak ulas. TB 3 dengan siaran Mentor musim ke 4 siri penggenalan para protege manakala TB 7 pulak siaran AIM ke 17 sama-sama best, sama-sama bikin panas... gua yang mulanye nak tengok TB 7 kejab-kejab tukar siaran sampai satu masa gua dah tak tahu siapa dapat anugerah , sapa punya protege yang buat persembahan.... sape menang sapa kalah pun dah tak ketahuan cerita. Mentara guru yang dah siap semua kerja lepak sebelah pun dah mula geleng-geleng kepala tanda protes dengan tindakan gua yang tamak dalam memilih siaran hiburan. Nasib baik gua tak melanggan Astro kalau tak, mau berdarah tangan-tangan nak picit remote kontrol tukar channel siaran.

Walau cammana sekali pun gua sempat tengok Yuna dapat Award dan jugak tak terlepas pandang bila tengok protege si Mami Mas Idayu yang macam gampang buat gimik masa tengah baik punya tarik lagu Jim Bara tiba-tiba kena suruh berenti macam buat-buat jerr ...alo nak kasi orang teringat-ingat dia punya protege la tu.... good trick gua rasa, memandangkan rupa pun kurang kalau nak dibandingkan protege yang lain. hehehe....!

Panjang cerita takde, gua pun dah rasa panas bila mana Mentara Guru pun mengunakan trick pertukaran remote bila mana saja-saja hidangkan gua dengan notebook beserta brukband yang laju tahap dewa-dewi siap tolong bukak paparan FB tunggu nak taruk login name jerr lagi... cisss ini yang buat gua sayang kat lu ni.....

P/s: Sapa lagi yang menang AIM arrr??? Mentor ape cerita?

No comments: