Binatang Peliharaan...

Apr 24, 2010

Budak Bahasa Jermen !



Semalam gua balik rumah awal sikit dari biasa, gua pun malas nak ambik port apesal semalam kereta tak ramai cam biase... selalunya time kemuncak pukul 5-6 camgitu memang lahanat jem nak mampus kat Butterworth ni... tapi  semalam kereta tak banyak gua bleh perasan bila tengok kereta Civik mayat tahun 96 boleh main racer dengan kancil yang dah upgred Mirace Turbo... hemm gua ada jugak rasa panass dalam hati... kalau tak ingatkan kereta gua nak kena setting tunning pasal semput meraban gua dah asap-asapkan dua-dua sekali... selalunye kalau gua dah tinggalkan gua akan bukak viper belakang tanda isyarat bye-bye see u again babe,...tapi kali ni gua kena sabar tahan hati, tahan mata...yang perlu banyak gua kena tahan... mulut gua yang kadang-kadang takde insurans. Woii sengal jangan main bangsat tau...! Lu tunggu kete gua ready nanti. isshh kadang-kadang terlepas jugak kata-kata kesat.

Astaufirullah al-azim.......

*********

Sampai depan pintu rumah, anak gua yang dah pun bercakap bahasa Jermen sedang menunggu dengan gaya bahasa yang gua pun dah mula nak paham sikit-sikit.... ala... dia mintak dukung la tu, bukan ape pun! tapi kali ni lain gua rase .... gua dukung pun dia masih merenggek lagi... siap nangis-nangis... ik ape hal pulak..tak bleh jadi ni, Gua sound Mentara Guru "budak bahasa Jermen nak ape ni? bising je." gua tanya  dengan muke konpius.....????

Mentara Guru: "dah tengok pempers dia ke?"

hemmm...maka petang semalam jugalah gua kena mandi awal pasal dah tercalit bahan buangan si budak bahasa Jerman, eloklah gua pun dah panas menahan hati dengan mamat Civik & Kancil Turbo......gua kena belajar bahasa budak Jerman ni dengan lebih mendalam.

P/s: Semalam awek tol Juru semua manis-manis.....

1 comment:

Drunbella Khoo said...

*bukak viper belakang tanda isyarat bye-bye see u again babe*

idea yang bagus.
hahahaha.
:D