Binatang Peliharaan...

Apr 24, 2010

Jalan-jalan ke Taiping!!



Re-entry...! Cerita Mamak Nasir.
Dua tiga bulan lepas Mamak Nasir....Atau nama sebetul nye.. Mohamad Nasir yang merupakan mamak penang yang real punyee mamak.. nieh dia punya cakap pun tangan goyang-goyang macam orang meroyang. Sekali sekala kalau tengok dia bercerita, story tak la hebat mana tapi dia punya tangan berjalan merewang sampai nak masuk habis lubang-lubang hidung. Pernah sekali tu dia punya bercerita, semua kaki tangan dia boleh naik atas, gua heran camnerr dia boleh mendisplinkan diri buat buat benda tu semua!.

Nak di pendekkan cerita ...itu hari dia datang ajak gua gi Taiping tengok member dia sakit, so gua sebagai rakan lama takde pikir panjang terus on jadi..(gua pun dah lama tak turun Taiping) Wah bukan main senyum si Mamak penang ni bila gua cakap jerr setuju. Pada waktu dijanjikan sampai, gua pun pergi rumah mamak Nasir nak ambik terus kat rumah dia..  Gua malas la nak suruh dia tunggu merata-rata tempat nanti dia buat story kata gua buat aniaya pulak.. mulut longkang mamak kalau buat cerita dongeng kalah gosip artis bergambar bogel kat internet ...jahanam imej tawadhuk gua.

Sampai jerr depan rumah Mamak Nasir dia tak cakap banyak terus masuk kereta Skyline gua, tutup pintu Gerrrdeganggg!! haram punya kuat bergegar gua rase dalam kereta. Agak dah lebih kurang dua tiga tiang lampu kereta menyusur dia baru buka mulut! (mood nampak okey)


Mamak: Huh... panas sungguh kat luaq tu, hujan pun dah lama tak mau turun!! Nasib baik kereta hang ada aircorn.

"Hemmm.. gua semyumm malas nak cakap apa!"

Mamak: Nanti sat...nanti sat..hang berenti tepi!!


Gua tengok mamak buat gelabah semacam... muka pun jadi serabut-serabai. Apasal ni? "lu tinggal barang ka?" gua terus berentikan kereta kat bahu jalan signel kecemasan gua kasi on.


Mamak: IIsshh hang bawak slow-slow sikit. Aku nak pakai tali pinggang keledar ni.

Gua: Apasal... bukan ada polis ka, Jpj ka? (gua mempersoalkan tindakan mamak)

Mamak: Bukan apa lu punya sterio keset ni orang dah tak pakai aku takut JPJ dapat dia saman kita, silap silap kena urin test ni!!! (jawab mamak senyum kambing)

Gua: Cilakak lu... sound gua punya kereta itu macam! gua pikir aperr tadi...iiishhh bikin hati gua panas jerr!!

Disebabkan lawak Mamak Nasir gua nekad ini bulan punya gaji mula-mula sekali gua kena angkat DVD playerr. Gua dapat rase dia mesti buat modal kutuk gua punya Audio playerr kaw-kaw punya story kat member2 .Boleh bayang siap kaki tangan jalan masuk lubang hidung dia punya cerita, gua tak sanggup nak dengar...... berenggsekkk!! Rabak duit gaji gua.

P/s: Rasa rase nak angkat speker Spider punya set sekali...amacam!!

1 comment:

TuN Zarie UTaMa said...

tercapai gak cita2 lu nak publish entri nih.. syabas!!! haha..

gua nak jemput mamak nasir naik keta gua lak... amacam?? wakakaka