Binatang Peliharaan...

Apr 17, 2010

Panduan Hidup!!

Hari ni Mentara Guru malas nak masak tengah hari, bahana akibat baru selesai balik dari buat sale insurans. Dari pandangan mata kasar gua dan tengok mood ini hari.... gua dapat syak dia dah dapat customers bila mana dia bleh kasi 30 ketul duit Ringgit Malaysia tanpa sebab musabab. Hemm gua malas nak tanya banyak gua capai kunci motor tekan starter pijak padle gear tiga buat willie dua tiga tiang untuk ke kedai makanan.

Sampai kedai makan gua usar tak ramai customers yang tengah makan ada dua meja satu meja gua kenal sangat imam surau taman gua.

Ambikk lauk yang mahal-mahal kasi tapau cantek-cantek, gua pergi kunter tanya berapa? bayar sambil sebut akad jual beli kuat-kuat supaya imam boleh dengar, gua pusing lalu depan Imam konon nak bertegur sapa.

Gua: "Asalammualaikum imam, mak ji" gua tegur sambil tunduk hormat pada orang tua.

Imam: " Ha w'salam....lama tak nampak duduk dimana sekarang?" tanya imam.

Gua: "Duk disini la.... tak pindah mana, ada ja!" gua balas ayat terkejut bila imam tanya macam gua dah lama duk kat Oversea lak...

Imam: " aikk tak nampak pun kat surau? kenapa......!%$!^!&*!#!%#^!%!^*!@..."

Imam dah bagi syarahan percuma kat gua.... iya la Arwah bapa gua dulu bekas setiausaha surau.... panjang cerita tak.... gua kena kurangkan ber imaginasi dalam talian terutama berblog... Pacbuk pulak gua kena bagi tau semua, tulis di wall yang gua bercuti dalam hutan so tak blehh nak connetion selalu....

hemmm... gua dah siap nak gi surau nihhh... lu orangg jangan macam-macam kata gua tak ingat akhirat pulakk !! blahh la woiiii

P/s: Pahhh oo pahh... butang baju melayu abang mana Pahh?

No comments: