Binatang Peliharaan...

Apr 19, 2010

Mentor Musim Ke - 4 (Panduan) gampang!


Sesi ujibakat pekenalan musim terbaru Mentor kali yang ke- 4 telah pun selesai malam tadi maka dengan ini selesai sudah sesi pencarian para peserta, ada beberapa pekara dapat kita jadikan panduan sekiranya ingin menjadi Mentor untuk Musim ke-5 tahun depan itu pun kalau panjang umur!

Namun begitu kita turut bersedih dengan kehilangan seorang lagi penghibur tanah air iaitu Allahyaram Acik Spin yang telah pulang kepada maha pencipta sesungguhnya daripadanya kita datang dan kepada dia juga kita akan kembali! Al- Fatihah,

*******************

Huh! okey kita sambung sesi ujibakat Mentor yang belansung pada errhh...gua tak pasti bila... tapi dari apa yang dapat kita lihat amat ramai manusia di Malaysia yang ingin menjadi artis rakaman progrem realiti yang mana kononnya akan memberi kesenangan dimasa hadapan sila lihat ringkasan yang pernah saya utarakan sebelum ini (link). Para Mentor untuk Sesi uji bakat kali kedua adalah Saudara Azmeer seorang komposer dan juri beberapa program realiti TV. diikuti Mus dari Kumpulan MAY (cilakak gua minat jugak dia ni nyaris-nyaris gua nak ikut gi odition), Dayang Nurfaizah (cute habis) dan penyandang juara Mentor tahun lepas Cik Mas Idayu... lu memang best!!!

Namun apa yang nak gua utarakan bukan pasal masalah Mentor tapi para Protege nye...... macam biase kita analisis apa yang silap: (Untuk Mentor Musim ke-5,6,7 dan seterusnya)

Mentor Azmeer:

- Lu Hafal lirik Baru datang Odi-tion....
- Bawak anak isteri kalau boleh bawak satu rumah sekali pun cantekkk gak
- kena ambik vokal kelas dik....
- Tak dapat jangan Nangis dik... yerr
- Nak menari pun agak-agak la. (sawan ke ape?)

Mus (MAY)

- Lu nak besilat ke nak menyanyi nihhhh!
- Nak meditasi pun agak2 la...woii satu Malaysia tengok niehh!
- Nak menari mickropon kena jage dowhhh... besepahhh!!
- Kalau Mak bapak kata takde bakat ... terima jerr la...!!
- Lu jangan bantah cakap orang tua. (buruk betul perangai..)

Dayang Nurfaizah..

- Lu nak nyanyi lagu "ERTI HIDUP" tak payah nyanyi ! kalau lu nyanyi sakit palerr gua dengar...
- lahhh... Nama mentor pun lu tak tahu nak sebut ... sah bakal kacang lupakan kulit kalau lu jadi artis...
- Hapal la lirikkk tu ... gua dah tak tahan dengar lagi nehhh!
- Bawak banyak lagi script lirik lagu... boleh ni pun salah satu batu loncatan jugakk...!

Mas Idayu

- Start jerr dah kantuiii....
- Bukan nak hina lebih lagi aderr la.... (50 hinggit punya pasal)
- Kalau bakat takde + Modal takde + perangai buruk jangan cari pasal nak gi odi-tion - tention gua tengok
- Lu nak jadi Raja gelek yerr.. cari tempat lain... kalau gelek beterabur, menyanyi?? malas nak cakap!
- Kak nor, gua tengok muka Mas Idayu dah betukar dengar Demo tape... lu nyanyi..pehh gampang abis.
-Jangan arr menari bukan-bukan kat dalam tu...adoiiyaiii....!!
- Budak-budak bawah umur jangan cari pasal nak join...suruh bapak saudara lu jerr nyanyi, kalau dah minat sangat dangdut .... bikin orang meraneerr!

Sebenarnya gua bukan nak kata gua bagus.... atau sapa-sapa tapi muhasabah la diri kita masing-masing, kalau dah tahu takde bakat tak payah la... buang masa orang lain jerr nak dengar lu orang nyanyi... nyanyi dalam bilik air sudah la.... abis-abis pun anak-beranak jerr yang nak maki, kalau satu Malaysia yang maki ape kes....??? Pada yang terpilih good luck pada yang berbakat teruskan usaha anda... tapi kalau dah para Mentor kata takde bakat tu paham-paham la.. jangan menagis meroyan tak ketahuan.... Burukk Dowhh!

P/S: Gua tak pandai nak menyanyi untuk orang.... tapi dalam bilik air gua punya pasal!

2 comments:

Azrul Hisham said...

biasa la bro...nak kejar glamer punya pasal...rasanya peserta patut cermin diri dulu sebelum nyanyi kat pentas...tak pasal2 kena kutuk 1 Malaysia...muehehe (^_^)

Anonymous said...

Gua syak diorang ni malas nak baca doa penerang hati tiap-tiap pagi agaknya.