Binatang Peliharaan...

Sep 6, 2010

Evo Seven!!! ( Bhg 1)


(Seminggu sebelum puasa Tahun lepas)

Petang tu gua ronda-ronda Pusat bandar lalu depan kedai gunting dan kerinting rambut Yie Foo kedai yang ada perhidmatan mencuci berserta urut sekali bila lu cakap nak cuci rambut. Pekerjanya semua amoi2 lepasan SPM sebab tiap-tiap tahun gua perasan dia tukar shempoo girl baru. Gua bukan nak cerita pasal kedai cuci rambut tapi gua nak story pasal kereta gua yang nama samaran dia Skyline versi kaboretor hemmm tak in langsung nama..!

Gua pada mulanye niat hati nak setting tunning kereta ni je... memandangkan ada rasa cam gegar-gegaran semacam bila berenti, so lepas gua abis jalan-jalan pusing town gua terus ke bengkel Ping Motors di jalan besar Bagan Serai, bagus tempat ni harga boleh tahan gua rase...kadang tu sesak nafas jugak arhahha... woii Apengg gua dah promote lu punya bengkel dalam blog... ni kena kasi kurang sikit arrr!!!

***********

Sejarah nyerr kereta gua ni takde le benda besar rosak sangat, just taiming dia ganggu sikit, bulan lepas gua dah bawak kedai Apengg ni huh! bagus dia punya setting terangkat... takat satria neo baru belajar nak main pickup saja-saja gua tinggalkan bertiang-tiang, waja pekak senafas gua kasi tak menjawab, itu takpe lagi... itu hari kereta  Evo Seven berhenti tepi gua potongg buat dek jerrr... dia tak kesahh! gua pun tak heran la woiii!!

oh yerr ! di kedai Apengg ni aderr sorang pomen melayu haram teror tahap buragas gua cakap lu orang,  nama dia 'Suhaimi teror' gua panggil, tahap keteroran dan kecekapan dia ni kira budak-budak cina yang kerja kat kedai Apengg saja-saja kena balaci kena tunjuk-tunjuk dengan dia, kena bukak pasang barang... kat bengkel Apengg ada 6 orang pekerja, gua perasan 3 melayu, 3 cina, itu hari ada india tapi dah tak nampak batang leher kalau tak, bengkel Apengg dah bleh dapat bengkel konsep 1 Malaysia. hemm in jugakk gua rasa nama tu!

al kisahnye... bila gua sampai bengkel Apengg gua tengok keta tak banyak mana... time pun dah dekat waktu makan so gua lepak jap dengan Suhaimi yang teror, cerita sikit pasal gua punya masalah dari hati ke hati dan gua tengok suhaimi macam paham dengan masalah kereta gua, sambil mengunyah rojak sambil angguk palerr.. (paham lerr tu)
Habis makan suhaimi suruh gua bawak masuk kete dalam sikit kasi masuk garaj baru senang nak buat keje. Gua tak cakap sepatah haram terus tekan pedal miyak masuk kete dalam garaj... gua lepak  tempat menunggu sambil belek-belek majalah kereta, boleh tahan jugak koleksi majalah kete kat sini semua ada gambar awek-awek model munggil,  bila fikir-fikir gua ni tengah baca majalah kereta ke majalah ratu cantik...ishh pandai sungguh Apenggg pilih majalah kereta. (bersambungg.....)


P/s: cerita lama tapi tak pernah publishhh....

No comments: