Binatang Peliharaan...

May 20, 2010

ibu, Anak !! Seksanye .....




Mungkin mendukung menyebabkan si ibu penat kerana perlu menggunakan kedua-dua tangan menampung berat bayi, manakala kereta tolak yang besar memerlukan ruang untuk bergerak serta bukanlah kaedah terbaik bagi memastikan keselesaan bayi.

Kini terdapat kaedah terkini yang lebih praktikal, selamat dan selesa iaitu amalan memakai atau membawa bayi menggunakan kain pengendong atau apa sahaja jenis pembawa bayi sama ada moden atau tradisional.

Menurut ahli Babywearer Malaysia, Liza Yaakup, naluri seorang bayi untuk sentiasa dekat dengan ibunya. Justeru, alat pengendong bayi mampu meringankan beban serta membolehkan ibu bapa mendukung bayi dalam jangka masa lebih lama.

Sumber - Hmetro

***********************

Gua sebenarnye ada rasa suke pasal benda ni semua tapi gua rasa ada baik buruk jugak... gua risau kalau anak bila dah rasa berdukung tu best, dia asyik mintak di didukung....iya la kalau baby kecik tak berjalan mungkin sesuai... tapi kalau dah besar dah berlari nak berdukung aje kerja, libas getah paip la jawabnye.... Gua sound kat mentara guru kita nak kena pakai ke benda ni semua...?.dia jawab:

"Tak Payah ....! awat dah tua sangat ke? sampai nak angkat sekejab-sekejab pun tak larat"

Gua pasrah.. jawapan tu.....

Ciss.. Budak Bahasa Jerman gelakkan gua...!!!

4 comments:

Anonymous said...

tul2..kalu kecik leh la...kalu da umo setahun dua....jalan je la kot...

Anonymous said...

nape lu panggil anak lu budak jerman?

Sarabat said...

Pasal dia 1 thn 6 bulan, dia kalau cakap dia jerr yang paham. gua...haram tak bleh paham!...tapi mulut kecoh.... semua orang dia ajak berbincang.

Cik Norfa said...

kalau memang nak berjalan jauh atau lama berdiri..memang kena pakai benda ni bang..tapi kita janganlah amalkan selalu, itu yg budak naik lemak tuh.

aku dah pernah rasa kot..dukung anak buah kat event Gatsby Nuffnang tu..pergh..mak dia duk happy2 berjalan2..yang ponek sapo? makcik dio jugak...