Binatang Peliharaan...

May 23, 2010

Shopingg online buat hidup kacau bilau!


Petang semalam gua ajak Mentara Guru singgah makan nasik daging kat car4 Seberang Jaya kedai makan Maksu...pehhh! dia punya nasik dagingg memang mantap tapi masa gua sampai nasik daging dah abis...! melepas... jadi gua tukar oder bihun sup, Mentara Guru oder nasik Ayam goreng madu...sama ABC.....! tapi gua bukan nak story pasal makan atau sewaktu dengannya gua cuma nak story pasal gua terserempak awek cun masa nak melintas jalan dengan Mentara Guru masa nak gi makan kat kedai Maksu... cerita bermula macam ni:

Petang semalam gua gi bank ngan Mentara Guru. Pergi bank sebenarnya nak ambik duit, gua ade dekat dua juta kat dalam sana...okey gua tipu! macam ayat cik J.love , sebenarnya gua nak bayar bil kad kredit yang dah panjang berjela-jela...cilakak..! melanggan secara online tanpa segan silu boleh buat hidup gua huru-hara rupenye.

Lepas gua gi bank in duit.... Mentara Guru ajak gua makan minum sambil borak-borak pasal ekonomi sains rumah tangga yang semakin meruncing semenjak gua dah pandai main oder-oder barang gua kad ni...hemm.. gua say okey!

Waktu parking kat seberang jalan kedai Maksu gua nampak kelibat seorang awek melayu sejati tapi muke cam mix cina sikit-sikit cantek, pakai blouse skirt putih bunga kecik-kecik kaler peach paras atas sikit lutut  gua rasa feminin abis..ehh boleh lupe lakk gua bawak Mentara Guru kat sebelahh hahahha. Mentara Guru dah selamat seberang jalan gua masih terpacak kat sebelah pintu kereta sambil jeling-jeling cover, gua perasan ada BMW 3 siri parking sebelah kedai Maksu mesti kereta jantan yang bawak awekk tu (dalam hati gua) gua saja lalu belakang awek cun tadi mengadap muke jantan betuah tu... aisyye men... gua tak kesah la..kalau minah ni minat mamat botak licin biasa la trenn, pun gua tak kesah jugak kalau test dia suke yang berumur bergaya ada BMW lagi biase la.. zaman sekarang semua yang penting poket tebal...tapi yang gua tak puas hati asal dia pilih mamat india pulak siap ada salip kat leher adoiii..... sakit hati gua dowhh.. gua bukan nak masuk campur hal orang tapi hati rasa panas, tak sedap mata pulak....mana pegi semua lelaki melayu yang hensem-hensem macam gua ni semua pergi .. okey ni gua tak tipu hahaha!

Gua dah mula merapu meraban takde benda nak cerita...sebenarnye! okey nama awek tu Sabrina gua dengar Maksu panggil nama awek tu, dia mungkin tinggal kat area situ-situ jugak. akhir cerita gua bukan nak masuk campur hal orang tapi gua nak buat saranan sikit la.. bukan gua dengki ke ape, kalau orang pompuan ni nak cari balak atau suami beragama lain selain agama tauhid iaitu Islam... tak kirala la Mat salleh ke cindian ke..ape ke! tapi sebaiknyer cari la yang muslim sejati bukan apa la... gua rasa tak sesuai untuk wanita agama islam pun kata camgitu.. tambah-tambah zaman sekarang kita bleh dengar macam-macam kes, artis tak artis semua kearah kehancuran rumah tangga. Kalau rasa nak jugak Mat salleh kena perdalam kan lagi ilmu agama. Gua risau bukan nye dia yang masuk agama Islam tapi kita pulak terbabit agama yang mereka kata segalanye mudah...buat dosa pun boleh mintak ampun kat paderi jerr kan mudah...  ape cer??? nauzubillah....fikir-fikir...ahli fikir dah bubar!!

Masa gua lalu kat sebelah BMW mamat bertuah tu gua perasan Roadtax kereta dia dah mampus bulan duabelas 2009 aperr cerita nihhhh!!!!kereta pinjam ke??? Kalau gua nak jadi hero karang, ape kata Mentara Guru pulak....risau dan kesian pun ade, awek muke lawa pun boleh kena tipu tapi baik gua bikin entry kat blog tak yah campur hal orang...... Jaga bini sendiri abis cerita. salam!!!

P/s: Pasal ekonomi Sain rumah tangga Mentara Guru kata gua kena sindrom gila shopping guna kad!! tapi gua kata gua tak beli baju, blouse, handbag semua tu..... !! cilakak kad supplementary rupenyerrrr.......... gua geleng-geleng kepala....Mentara Guru senyum2!!

3 comments:

Anonymous said...

ni yang buat gua rase nak saman lu rm2 juta ni sebab plagiat ayat gua!

gua pun penah minat mamat india. time skolah form 3. mamat ni ade style brian BSB sikit, tu gua rase macam terpikat tu sebab gua dulu suke boyband. HAHAHA!

dia pengawas, tough wa cakap lu. gegar iman gua.

tapi gua dah insap dah. paling-paling pun, gua layan leonardo dicaprio je skrg. kire upgrade la tu kan?

Sarabat said...

bagus... selamat la lu...dengan si dicaprio lu...abis gua yang hensem lagi kacak ni lu nak taruk mana???

Hellioz said...

gwa syak gwa da jumpe lapan puluh ribu ratus perempuan macam tu la dude....

so, gwa kurang heran ngan statement lu,
tp gwa sokong statement lu neyh...

gyahahahahahahaha~