Binatang Peliharaan...

Jul 16, 2010

Zero to Hero !!

Menjadi FamilyMan ni kadang-kadang menguji kesabaran jugak, tambah anak-anak bila time baru nak membesar,
ditambah ahli keluarga yang agak ramai memang adventure abis, Gua bukan nak mengeluh kesah tapi benda ni semua adalah perjalanan hidup ... gua berpegang pada moto bahawa kesukaran hari ini untuk kesenangan hari esok... amacam gerekk tak !

okey cukup kat situ... gua sebenarnye nak story pasal Game Badminton pelawanan frienly diantara Team gua yang akan berhadapan dengan Jabatan Kesihatan Kepala Batas Khamis depan..... Dato dah tak sabar-sabar beli reket baru dan baju baru pasal nak nampak hebat didalam dan diluar gelanggang, bagi gua kenyataan tu memang gampang... pasal prektis baru sebulan dah nak eksen bukan-bukan... sebenarnye dah lama team Jabatan kami tak turun gelanggang, selepas kalah dengan Jabatan Keselamatan tahun lepas terus senyap sunyi kalah 4-1 dan kami baru sebulan prektis balik tapi seminggu sekali Piala Dunia punya pasal, so lu orang  rasa-rasa team kami boleh menang ke???

 Kelihatan Dalam Gambar En. Det ngan Mishar....!!

Malas nak komen tapi dari penglihatan gua mamat-mamat dari Pejabat Kesihatan tu nanti memang akan jadi lauk ratahan kami , Dato Gan gaya Lin Dan, Misyar pulak gaya Chong Way, Pezal teknik Lee Wan Wah dan gua seperti biase Alan Budi Kasuma.. player Indon .. okey gua tipu, bila mana gua ada rasa semput sikit bila nak start main masuk set kedua... Mishar pulak tepuk bola pun dah tak berapa nak kena... Dato main rebut-rebut bulu tangkis partner dan macam-macam pe'el style ada keluar, si Paizal pulak dari mula start main sampai dah mata akhir duk asyik gelak kukakukik... sampai guling-guling, orang buat silap dia guling dia buat silap pun dia guling, memang jahanam team gua kali ni....Gua partner dengan si Mishar.... Mishar main okey tapi kalau datang sawan dia, bola slow pun dia punya guling nak ambik bola kalah Chong way ...gampang sepisis eksen lebih dari main... gua kena undi main ngan dia so gua kena ikutkan jugak..... Dato main bagus kalau gua main ngan dia mesti kami bleh menang pasal dia rajin kejar bola tempat gua pun selalu dia nak sauk sekali... kadang-kadang bila gua pikirkan ada baik dia main sensorang tak yah partner pun lagi baik...sepisis tamak haloba takde kesian punya.....!!yang gua pulak stamina dah mula kurang smash pun dah tak kencang mana tapi skill ada lagi la hahahha.... walau macam manapun tarikh dah dipilih minggu depan nak jadi lauk ke ape ke kena hadap jugak la... mula-mula gua nak suruh bebudak pompuan kat opis semua jadi pompom girl tapi si Pezal kata buang masa, pasal pompom girl budak-budak kesihatan lagi gerek semua nurse baru masuk... cisss!! ini yang buat gua lemahh ni, dah la lawan kat tempat lawan...arhhh gua kena beli baju baru jugak la kalau camgini!!!


Antara Gadis Pompom Jab. Kesihatan yang akan di ketengahkan...!!

Team kami ada harapan ke nak menang, kalau camgini ni!!!


P/s: Malam tadi Budak Bahasa Jerman kunci pintu bilik guna selak dari dalam.... pastu meraung menagis tak boleh keluar pasal tak reti nak buka balik... adoiii sabar jerr lah!!!


3 comments:

Siti Noor Aminah said...

nak menang kalu, lu orang kena rajin2 turun training. stamina kena mantop!



hehe.

Anonymous said...

bik mama tak turun ke? dia kan suka main badminton.

kah kah kah kah!

Sarabat said...

gadis comel - masalahnye semua nak menang, tapi perangai dari muda bawak ke tua semua pemalas sekor2 nak turun perektis... :P



J.Lov - Tahun lepas dia turun... itu yang gua kalah tu... ini tahun gua dah set up awek munggil tolong picit belakang...amacam hahahha... lu rasa gua bleh menang ke tahun ni??