Binatang Peliharaan...

Jul 20, 2010

Mimpi Hari Minggu !!



Hari ahad tadi gua yang baru nak masuk sambung mimpi baring ringan-ringat sebelah Budak Bahasa Jerman kena kejut dengan rengekkan si Dania, anak gua yang sulung.... gua yang baru lepas solat subuh tertanya-tanya apa benda yang dia nak.. selalu kalau hari ahad camgini dia tak bangun-bangun lagi..  hari sabtu jerr ada kelas karate hari ni hari ahad ape hal pulak dia bangun awal-awal pagi camgini.

Lepas bersoal jawab baru gua ingat, minggu lepas Dania dah sound gua yang dia ada game karate peringkat Junior negeri Pulau Pinang... Huh! dan baru gua ingat jugak borang semua gua dah isi tunggu duit penyertaan je blom kasi settle, gua tanya Dania:

Berapa Hinggit?

Tiga puluh jawab Dania pendek.....

Okey...!! ni boleh menang ke ni?? Gua tanya untuk kepastian.

Alahh... Dania dalam mimpi pun boleh buat benda ni semua!!


Huh... gua agak confident dengan jawapan Dania, walau pun gua tak pernah nampak dia belatih kat rumah tapi terpilih jugak untuk masuk competition yang gua rasa agak pretij jugak arr....!!

Baru lah Anak Ayah..!! dalam hati gua ada bisik2.. tapi muke kena buat serius.. ( muke abah-abah garang)


Dania Masuk kategori Junior bawah 10 tahun acara Kata Shodan diseplan basic gua rasa....!

Pukul 8.40 pagi

Dania masuk gelanggang bersiap sedia



nak buat persembahan sorang-sorang.....

Okey dari ape yang gua perhati teliti semua peserta gaya lebih kurang sama jerr semua... step pun sama jerr, cuma markah lebih tengok skill main kena cantek,.. baekk punye baru bleh dapat markah lebih...

Bila tiba giliran Dania... gua tepuk tangan lebih , blom bukak langkah gua dah tepuk... semangat-semangat nihhh.. bila buka langkah memang cantek ada harapan cerah....

Heiiahh!! lepas jerittt... tetiba pegerakan Dania terkunci.... tumbukan dia tehenti kat situ.... gua tengok Dania blurr kat tengah pentas... aahhh !! sudahh dia buat ape tu... ada dalam 3 sec dia terpaku dengan tumbukan masih tak turun-turun bawah lagi... gua dah cuak... gua yang kat tepi pentas dah berpeluh-peluh halus, apesal berenti tetiba ni...

Dania keluar pentas lenggang kangkong tak pandang kiri kanan ...ah sudah..Jahanam!!!

Gua syak dia lupa step!!! Adoiii bikin gua merana..pagi ahad camgini...hampehh semua harapan gua berserta jahanam... duit RM 30 hinggit hangus tanpa sebarang pingat....

Dalam Kereta Gua tanya ape cerita?? mana perginye ilmu dapat dari mimpi tu semua? itu la.. lain kali kalau tak prektis jangan memandai nak masuk pertandingan.. gua mengomel dari Dewan Sungai Bakap sampai kerumah....

Dania Jawab mudah jerr, Orang ramai sangat, jadi lupa.... tak sama macam dalam mimpi la....!!!

Adoiiii !! gua balassss.


P/s: Gua jumper Master Dania tanya macam mana benda ni semua bleh terjadi.... Guru dia cakap... Dania masa latihan kat sekolah.. dia hebat cergas ada skill semua, semangat pun ada... mungkin dia gemuruh tak biasa masuk competition.... kena belatih lagi ...ini pun satu pendedahan yang baik untuk dia... Dia boleh punye!!! Kata Master berbangsa India (Gua dengar dia ni aderr Black belt 3rd Dan) Penang players....!!

Okey , muktamad gua nak kena bagi perhatian sikit lagi dalam aktiviti seni Dania ni.... !!  umtuk menebus kekalahan peribadi ...Gua tepuk lebih itu hariii... ciss..gampanggg

3 comments:

Siti Noor Aminah said...

wah..kecik2 lagi hntr blaja karate.gua dlu blajaq taekwondo masa form 1.alhamdulillah, takat wakil daerah je la.selalu tournament dok bolot silver medal je.jadilah.rasanya blajaq martial art ni mendisiplinkan diri.badan rasa sihat.


.

Anonymous said...

gua syak gua nak jadik cikgu dania ah. gua ade red belt dalam silat kalimah. penah jadik pembantu jurulatih.

amacam?

RM100/hour. minimum 10 hours per month ye.

Sarabat said...

gadis comel - ok good for u... !



J.Love - Kalau ader 10 cikgu cam lu ni kat Malaysia, boleh bankrap bapak-bapak hensem macam gua ni semua..tp nanti dulu!! lu ajar anak gua pakai seluar ke pakai mini skirt? damn lu pun ade silat.... wakaka gua ingat lu pandai paranaweii jerr...