Binatang Peliharaan...

Apr 23, 2010

Kak Mira Buat Hal lagi...!

Pagi tadi gua lepak kat kaunter pertanyaan, sambil belek-belek majalah JAKIM banyak jugak info gua pukal masuk dalam kepalerr, salah satunya...ahhh gua dah lupe...ciihh sia-sia gua hapal..esok gua repeat balik lah... sebenarnya masa gua tengah menghafal maklumat gua terdengar orang menjeritt mengilai kat depan pintu...

"HaiiiWann"

suara yang nyaring sampai begegar ruang legar opis. Mak aiee, tegur orang macam nak terkam dalam hati gua bisik.

En.Wan: "Sampai hati Kak Mira panggil saya macam gitu........"

Kak Mira: "la...saya panggil apa? betul la Wan..abis nak panggil apa lagi"

En. Wan: "ia la...ubah la hat pekataan depan tu...tak elok tau!"

Kak Mira: " o ... tak elok yerr, nanti Kak Mira tukar"

En. Wan merupakan salah seorang pekerja di banguanan tingkat 9 yang nak pencen lagi 10-11 tahun, selalu jugak gua terserempak En. Wan sedang mengepam rokok di hadapan opis gua,..mungkin pasal port kat Ground Floor bahagian depan bangunan memang menjadi laluan masyarakat umum, jadi mata pun boleh jadi galak kalau time rehat....(awek-awek berpeleseran untuk mencari makan) mata diaorang je yang buat, gua tak......! hahaha

tak lama gua dengar orang bersiuttt

"feeewweettt Abang Wan, Mira masuk duluu.." jerit Kak Mira sambil melenggang kangkong masuk opis bawak baldi dengan mob basahh!! pakai tudung merlip-merlip.... Gua tengok En. Wan sengeh-sengeh cam kerang busuk!!!

Gua yang tengah mentela'ah buku panduan JAKIM tadi memang lupa abis apa yang gua baca dengan kepala muka surat pun dah beterabur lintang pukang.... cilakak! cam hampeh jugak kak Mira niee...

No comments: