Binatang Peliharaan...

Apr 19, 2010

SIRI bercakap dengan Dania



Dah lama jugak rase nye gua tak berinteraksi secara vokal dan berilmiah dengan anak dara gua si Dania. Kadang-kadang bila gua balik kerja dah sampai malam, dia pulak sibuk dengan kelas mengaji Quran. Hanya cuti-cuti hujung minggu camgini jer dapat gua hulurkan masa untuk anak-anak Baby Johnson, itu pun tak termasuk lagi waktu gua nak berblogging dan Pecbuk! cilakak.... camner bleh jadi camgini! Astarfirfullah... gua mengucap panjang.....

Kadang-kadang gua rasa cam tak berbaloi betul, gua Tinggal di P.Buntar ulang-alik ke Butterworth pergi keje jam 6.30 balik pun 6.30 nasib tak baik kalu sampai jam 7-8 malam, jem yaampun... cam hampehh..!! Bila gua nak bukak suara je, Mentara Guru bantah tak sampai hati nak tinggalkan Rumah Tinggalan orang tua gua nie katanye... ni salah satu kenangan-kenangan yang terindah bagi dia dengan orang tua gua...so tak sampai hati lah jugak gua nak bentak-bentak....! (baik bini gua niee).... i love u lahh!!


Berbalik cerita pasal Dania ni gua dah lama tak chit-chat dengan dia, so semalam gua mulakan dengan bual bicara yang ringan-ringan dulu supaya nampak lebih frendly contoh tanya kelas karate cam mana?, kat sekolah ade problem ke?, kawan-kawan lak okey ke? lebih kurang camgitu lah dan bila dah nampak mood dia okey baru gua mula tanya yang berat-berat sikit:


Gua: "Pereksa Sek. cam mana?"

Dania: "Okey no problem" dia jawab acuh tak acuh jerr.

Gua: " Boleh jawab ke, tengokk main jerr boleh dapat result baik ke?" gua kasi nada garang up sikit baru nampak cam abah-abah.

Dania: "Okey No problem" Dania jawab lagi biase-biase je air muke dia!
Gua: "Result dah dapat mehh sini, ayah nak tengokkk" kasi nada lagi garang... o.. result dah kuar dia tak tunjuk kat gua yerr nasib baik gua tanya... (sah dapat no.teruk) dalam hati gua ada bisik....

Dania: "Nah ni cikgu kata minggu depan baru hantar so ayah boleh sign terus kat bawah tu" Dania kasi keputusan peperiksaan awal tahun berserta pen suruh gua sign otugraf...

Gua tak tengok kertas lagi... gua pandang muke dia(buat muke garang abah-abah lagi) gua nak tengok ape reaksi dia... Dania buat muke selamba sambil kerut-kerut angkat kening macam nak kasi tau gua apehh hal lu ni?


************


Bila gua selak buku rekod gua rase cam nak nitis air mata...

macam mana la lu belajar.... , gua tak pernah dapat nombor camgini dalam ranking 10 pun gua dah horeyy dapat makan ayam KFC atuk lu kasi inikan pulak........

Purata 5A (mata pelajaran wajib)

keseluruhan 9 mata pelajaran


8A 1B


Keputusan lulus 1/32


Dania dapat Nombor Satu Dalam Kelas, nombor 1 dari 98 pelajar tapi tak ada perasaan riak langsung. gua rasa cam betul2 nak nangis bila tengok keputusan dia... iya la walaupun dia baru derjah 2 tapi dengan waktu belajar yang gua sendiri takde masa nak pantau, gua ajak tengok I-glam  hari ahad lagi aderr la...berdikari sungguh dia ni. Gua nak tanya Mentara Guru lepas ni, dia mesti terbabit dengan konspirasi benda ni semua..sampai hati dia tak kasi tau gua.....( baru gua tahu perasaan bapak bila anak dapat result bagus-bagus ) damn it, so good!


Petang tu Dania tanya gua:

Dania: "Ayah kalau orang datang rumah kita, apa kata kita buat camni, Kekuatan ditangan anda " sambil tangan kanan tumbuk tapak tangan kiri......

Gua tanya apesal....
Dania: "Takde ape... saje-saje je lahhh"


Mula Gua konfius....bila gua perasan ini iklan mahluk perosak shilltox cap kepala gajah baru gua ingat....alahaiii Dania kena pengaruh iklan lagi la nieeee........ bisik hati gua!!


P/s: To Dania Petang nie.... gua nak belikan Beg sekolah Baru untuk lu.. kasi lagi semangat, lu pegi sekolah.. biar beg banyak-banyak boleh ganti-ganti pakai pergi sekolah...apa ingat Mentara Guru jerr ke boleh pakai handbeg tukar-tukar!

2 comments:

TuN Zarie UTaMa said...

lu eja salah.. gua betulkan..Astaghfirullah...(beristighfar) bukannya mengucap.... wakakakaka.. sib baik anak lu tak tegur...

Sarabat said...

cilakak... gua silap lagi.... nasib anak gua tak tahu blog ni semuaaa....! cisss...