Binatang Peliharaan...

Aug 26, 2010

Cerita semalam!

 sekadar gambar hiasan

okey tengahari semalam masa gua tengah duduk santai depan Tv tengoh cerita masakan (gampang jugak cerita kat tv ni tetengah hari bulan pose pasang cerita masak2 tak moral langsung) kat opis, datang si Pezal dengan air muke cam haram takde cahaya iman langsung.... tak suci dowh!!! "lek arrr woii ... orang lain pun pose gak..." bentak gua sambil tekan punat remote tv tukar cerita Indon....

Muka siPezal masih takde semangat.... gua syak dia baru keluar dari surau pasal rambut serabai takde reti nak sikat ke ape!

"Woii... aku tak berapa puah hati arrr!! "

perhh mulut cam puake... takde kesian punye... confirm dari suaru terus ke sini... mak ampun.. bau....!!!

Gua: asal ni, cube lu cerita sikit...ape kes..?

Pezal: "takde la awek gua ni bro.. dahhh... nak tunang ngan orang lain dowhh... sial la. Itu hari kakak dia buat hal cakap dah ada kawan lain... aku tak kesah la....tapi sekarang ni alih-alih dia lak nak betunang... lakk  lahanat tul la.. pehhh menyirap dowhh, menyirap!!"

Gua: "perhh lu... bila masa lu ada awek ni .... tak semawe pun... lahanat... cinta sembunyi-sembunyi jerr... ape kes..!! hahaha... okey cerita ngan gua sapa gadis malang to bro...?"

Pezal: ni lu baca nihhh...!

Pezal hulur kertas suratkhabar yang dah koyak-koyak....ape hal pulak ??

lu tengok dalam muke 2.. baca atas sekali tu.... jawap Pezal serius.

gua bukak mukesurat sebelah kosmo tajuk atas sekali.... "Ayu gembira dirinya diterima keluarga Zaquan"

Okey! fine... gua.. takde cakap banyak gua gumpal-gumpal peper kosmo gua baling kat tengah belakang Pezal.... cilake lu kalau nak bawak gurau pun tak tengok masa ke ape... dah tengah hari rambang ni..perut dah bunyi hap hop... tv ni pun hamjad jugak...semua ceita pasal masakan je ke.... dah takde progrem lain ke...? semua nak bikin orang merana...


P/s: Masa bukak pose Mentara Guru bleh tanya gua, tahu tak si pelakon Ayu Raudhah nak bertunang dengan Zaquan Adha ala adik si Akmal Rizal national player tu....... 

"elehhh ptuiii... gua jawab balik" sambil sambung suap popia gorengg... macam dalam rancangan masak2 tadi.

2 comments:

Afique Zainuddin Ahmad said...

si pezal tu mesti comel..hehehe

Sarabat said...

Cipa: lu nak gua.. jawapan iklas ke..atau jawapan nak ambik ati kawan2?