Binatang Peliharaan...

Nov 7, 2010

Jom Heboh!!

Petang tadi Mentara Guru bagi tau ada sale pempers budak PET-PET ada jualan murah kat Jom Heboh anjuran syarikat TV  tu la.... dah gua pulak memang jenis tak suke nak bersesak2, tambahan pulak musim  hujan ni memang gua malas gilerr nak kuar rumah... duduk rumah hujung2 minggu sambil tengok tv pun layan jugak yerr dak? Tapi duk pikir minggu ni takde berjalan kemana-mana lagi boleh la jugak nak melayan bebudak tu semua... lagi pun Maid gua pun nak kena hiburkan jugak asyik memerap kat rumah karang bosan lari pulak... sapa yg susah gua jugak!!

Dan dengan berbekalkan semangat yang separuh hati gua gagahkan jugak la start enjin kereta pukul 6.40 baru nak gerak ke Stadium Batu Kawan,

Gua: "dah dekat magrib dah ni... tak nak tunggu dulu ke?" gua bukak mulut dengan Mentara Guru tunggu respond...

semayang kat sana la... jawab Mentara Guru...

Nampak jawapan cam tak logik tapi... ada logiknye jugak... sana tak kan takde surau yerr tak?

Tengah jalan azan magrib boleh dengar dari celah corong speker masjid berdekatan pekan lama, dalam hati gua ini kalau dapat tahu dek ustaz yg selalu beri ceramah agama memang jadi modal... Pempers Pet2 punya pasal sanggup bersesak magrib2,...Oh tidak!! sampai kat Pekan Nibong Tebal gua belok ambil jalan lurus kemasjid... sampai depan pintu masjid ambik air sembahyang dengar imam baru mula baca Fatihah okey cantek bisik hati gua....abis semayang baca doa dipermudahkan perjalanan ... tapi berasa memang mudah sungguh bila imam baca surah pun pendek2 jerr doa pun sama jeboleh tahan pendek... hehehe (imam pun nak ke Jom Heboh agak nye) dalam hati  gua bisik bila selesai berdoa....

Sampai di Stadium gua tengok kereta banyak bersesak nak keluar ... kereta nak masuk tak banyak mana hemmm... mungkin berkat gua semayang magrib tadi kut dalam hati gua... mudah sungguh!! Sampai tempat parking gua boleh dengar riuh rendah di tapak jualan... amboii raya dipavali nampak... wakkaka !!

Okey pendek cerita ... dah sampai dalam Dania ikut Maid, gua pegang dua tangan hero... baby kecil Mentara Guru yang handle... gua bagi arahan jangan jalan berjauhan karang tak pasal2 gua nak kena buat pengumuman orang hilang lakk kat sini...jangan buat malu kompeni...

Dah jalan2 gua cari port nak melantak... gua tak tahu ape rasa makanan kat tempat yang jenis buka hanya untuk ekspo cam gini jerr, selalunye memang rasanye menghampakan... tapi perut dah berbunyi gua pun dah penat heret budak baby Jonhson berjalan2 dari tadi, jadi gua bagi arahan berehat seketika... gua oder nasi goreng ayam 2 bihun sup 2... air semua minum air kotak dan dalam tin jerr,,... gua bab minuman ni tak berapa percaya sangat tambahan air main angkut dari merata tempat... bahaya untuk sistem perkumuhan dan kesihatan am nye!

Lepas makan ... Maid gua mintak permisi nak tengok mini konsert hotlink dengan Dania, Mentara Guru mintak permisi nak tengok jualan sambil cari Pet2... Gua angguk sambil beri isyarat gua duduk kat sini jerr.... ape2 call!! Hero dua orang masih lagi dibawah jagaan gua...

Masa gua jaga budak2 hero baby johson di gerai makan ni la... ade sorang awek ni tegur gua, ...comel sungguh !! okey sebenarnye tegur anak gua, bukan gua...hehe, tak tau mana datang nye awek comel ni.... katanye dia suke sangat kat budak2, okey gua biarkan jerr dia main dengan Deedee selalunye Deedee tak suke ngan orang tapi malam ni okey pulak dia... Mungkin pasal gua doa semayang magrib tadi kut.. hehehe... dah lepas sorang .... sorang lagi pulak datang dekat kali ni lagi maree dari awek comel yang tadi...!! serius kali ni dia tak tegus anak gua tapi dia direct petik nama gua..... Ikk " macam mana pulak awekk ni tahu nama gua? Tak kan pasal gua semayang doa tadi jugak kut!!! dalam hati gua ada rasa.

Ala.. abang ni saya junior abang la kat sekolah menengah dulu.... tak ingat ke? Sumpah gua tak kenal.... "oh yerr ke!" gua buat muke selamberr jerr sambil ulit rambut si Deedee... betuah sungguh budak ni.... dalam masa tu banyak la kenangan lampau diimbas kembali... lama gak kat situ, setengah jam juga la gua rase2... tetiba aderr orang batuk lakk.... kat belakang.... pehh menyirap gak darah ...hehhe Mentara Guru dah datang dalam hati gua ada rasa... zuppp gua pusing belakang memang Mentara Guru kat belakang sambil pegang beg plastik.. bila gua pusing depan balik awek cantek molek dah hilangg... aikk macam biskut jugak awek ni....!

Mentara Guru tanya sapa tu?

Gua jawab pendek jerr: " entah tak tau... salah orang kut" amacam jawapan gua.. meyakinkan tak?

Mentara Guru percaya kat gua... so kita orang jalan terus ke gerai jualan nak menuju ke kereta jam dah dekat pukul sepuluh....sampai kat tepi kedai ade tempah duduk2 kat pintu masuk gua memang saja cari port camgitu senang gua nak melabuhkan bontot bila penat melayan budak baby johson... dalam masa nak meyampaikan pukul 10.30 gua dapat dua tiga awek lagi sibuk nak main dengan baby jonhson jugak... gua biarkan jerr pasal Mentara Guru ade sebelah... so gua tak boleh nak menperkotak-katikan awek2 yang nak main dengan budak2 babyJohson... kadang-kadang gua sentum2 jerr dari jauh tengok telatah dia orang melawak... Mentara Guru selamberr jerr macam takde ape2... okey la tu...! berkat semayang Magrib la ni... dalam hati gua ade senyum jugak!! 10.40 bergerak balik dengan perasaan berbunga2 sebab dipermudahkan perjalanan pergi dan balik.... sampai rumah,  gua tanya Mentara Guru mana nyerr Pempers Pet2 yang digembar-gemburkan...murah la.. ape lahh... Mentara Guru geleng kepala kiri kanan... tak de tak jumpe cari......!! lerrr

P/s: jom heboh... jom heboh jugak!!!Semayang jangan lupe!!

4 comments:

♥ 미스 kiera ♥ said...

btol...

jom heboh..heboh gak..
solat wajib!


btw..

do folow me yeah..

http://owlkieranaa.blogspot.com/

tq~

Mrs. Norrie said...

singgah sini...baca

si para para said...

bro..lama menyepi..ke mana menghilang..

Sarabat said...

Gua sibuk... dah tambah lagi sorang budak baby johnson... !!! kakaka