Binatang Peliharaan...

Nov 4, 2010

New Post!!



Kehidupan dan kerjaya  hakiki dan partime macam yg gua buat sekarang ni...(KDN+INS+MLM) memang menguji kekuatan mentel dan fizikal.... tahap jiwa kacau juga gua rase sekarang ni... tapi demi kehidupan yang lebih terjamin gua harung jugak... demi masa depan Budak2 Baby Jhonson, masa bersama anak dengan kawan2 masa dengan blog hampir terbatas sungguh gua rasa sekarang ni... tapi utk menjamin masa depan yg lebih menjanjikan kesenangan dunia gua usahakan jugak untuk itu, sekarang ni dengan anak2 kena wajib jugak berinteraksi walaupun dapat sejam dua... Bab Akhirat pun nak kena pikir jugak... sebenarnye itu yg utama. (Gua penah rasa semua tak menjadi bila usaha gua mencari kesenangan tanpa restunye...akhirnya sia2)

Bagi anak2 gua, bukan faktor masa yang banyak terluang menjadi berperanan untuk membentuk mereka ni... tetapi kualiti bersama mereka lebih mengakrabkan hubungan ibubapa dan anak2. Iya la.. mungkin ketika dia jatuh masa bermain kita takde nak pujuk nak belai tapi masa tidur dan makan malam adalah masa yang gua rasa dapat lebih mengakrabkan lagi hubungan.... terus terang anak2 gua semua gua yang tidurkan...tukarkan lampin,  buat kan susu dan bercerita masa nak tidur mereka... walau pun bukan cerita betul tapi... moral tu yg penting....islamik sikit dan kena bagi story jugak asal kita selalu balik keja lambat, cari duit dan segalanye.....!!

Gua ada baca satu buku ni.....penulis kata untuk menjadikan waris kita mendapat kesenangan dan bekekalan adalah dengan mendidik mereka dengan cara dan kehidupan untuk menjadi orang senang...(Kaya) kalau kita miskin dari keturunan...  kita nak salahkan takdir ke sebab apa kita susah...? tapi penulis kata bila kita dah senang jangan tinggalkan anak2 dengan kesenangan semata2..jangan dilupa terapkan juga nilai kepayahan mencari kesenangan itu..... betul ke ape yg gua tulis ni... lu orang paham ke ape yg gua nak story ni...ishhh!! Lantak  lahh..... apa yang penting Ilmu mesti diterapkan selalu... (pelajaran)


Adoi yaii.... ape gua mengarut ni....!



P/s: Utk budak opis semua...sorry la... gua kena kurangkan main badminton gua ade misi yg nak ditunaikan....

    - Utk Budak2 Baby Johnson.... malam jangan tidur lambat gua tak larat nak bercerita panjang2...

    - utk lu orang semua doakan gua dapat tiket pergi Bali  ujung taun ni....... amin!!

No comments: